ΤΜΗΜΑ Α1 - ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Στις 17 Φεβρουαρίου 2025, επισκέφτηκε το σχολείο μας η κα Έλενα Μαυρογένη και έγινε η δεύτερη συνδιδασκαλία με την κα Μαρία Ιωάννου που αφορούσε το παραμύθι Pete the Cat: I Love My White Shoes, με σκοπό να μάθουν τα παιδιά τις μέρες της εβδομάδας και τις αναμείξεις χρωμάτων - συνδυασμούς (δευτερεύοντα χρώματα), ακολουθώντας τα πιο κάτω:
1. Εισαγωγή στο Παραμύθι
Διαβάζοντας το παραμύθι, ενθάρρυνε τα παιδιά να παρακολουθήσουν τις εικόνες του βιβλίου. Αναφέραμε ότι το βιβλίο έχει να κάνει με τον Pete, τον γατούλη που αγαπάει τα λευκά του παπούτσια.
Σταδιακά, παρουσιάσαμε την έννοια των χρωμάτων και πώς τα παπούτσια του Pete αλλάζουν χρώμα καθώς περπατάει επάνω σε διάφορα αντικείμενα.
2. Εξερεύνηση των Ημερών της Εβδομάδας
Εξηγήσαμε ότι κάθε φορά που ο Pete περπατά σε κάτι διαφορετικό, τα παπούτσια του αλλάζουν χρώμα, και αυτό συμβαίνει σε διαφορετικές μέρες της εβδομάδας. Χρησιμοποιήσαμε έναν πίνακα με τις ημέρες της εβδομάδας και τον συνδέσαμε με τις εικόνες από το παραμύθι για να δείξουμε πώς κάθε μέρα αντιστοιχεί σε μια αλλαγή χρώματος.
Για παράδειγμα, λέγαμε: “Την Δευτέρα, τα παπούτσια του Pete είναι λευκά. Την Τρίτη, τα παπούτσια του Pete γίνονται μπλε.” Κάθε μέρα συνδέεται με τη νέα απόχρωση του χρώματος.
3. Μάθημα Χρωμάτων και Δευτερευόντων Χρωμάτων
Αντί να αναφερθούμε απλά στα χρώματα, εξηγήσαμε τη διαδικασία της ανάμειξης χρωμάτων. Για παράδειγμα, όταν τα παπούτσια του Pete γίνονται πράσινα, εξηγήσαμε στα παιδιά ότι το πράσινο προκύπτει από την ανάμιξη του μπλε και του κίτρινου.
Χρησιμοποιήσαμε κάρτες με τα βασικά χρώματα (κόκκινο, μπλε, κίτρινο) τα παιδιά ερωτήθηκαν τι θα συμβεί αν τα αναμείξουμε. Τους δώσαμε πινέλα και χρώματα και εξηγήσαμε πώς δημιουργούνται τα δευτερεύοντα χρώματα (π.χ. κόκκινο + μπλε = μοβ, κίτρινο + μπλε = πράσινο).
Προσδιορίσαμε τα χρώματα που προκύπτουν από την ανάμιξη ως «δευτερεύοντα» χρώματα.
4. Δραστηριότητες και Εμπλοκή των Παιδιών
Δημιουργία Παπουτσιών: Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν και να χρωματίσουν τις εικόνες του Pete με χρώματα της επιλογής τους και να δημιουργήσουν τα δικά τους "μαγικά παπούτσια" αναμειγνύοντας χρώματα.
Παιχνίδι με Τα Χρώματα: Διοργανώσαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά πρέπει να αναγνωρίσουν τα χρώματα που εμφανίζονται στο παραμύθι και να τα αντιστοιχίσουν με τα σωστά δευτερεύοντα χρώματα. Για παράδειγμα, αν ο Pete πατάει σε κάτι κόκκινο, τα παπούτσια του γίνονται πορτοκαλί, και έτσι τα παιδιά ανακαλύπτουν τη σύνθεση χρωμάτων.
Χρωματισμός με Ροή: Δημιουργήσαμε μια ακολουθία όπου τα παιδιά χρησιμοποίησαν χρώματα για να αλλάξουν τα παπούτσια του Pete σε κάθε μέρα της εβδομάδας, ενσωματώνοντας τα δευτερεύοντα χρώματα.
5. Συζήτηση και Επανεξέταση
Στο τέλος της δραστηριότητας, επαναλάβαμε τις ημέρες της εβδομάδας και τα χρώματα που αναμίχθηκαν κάθε μέρα. Τα παιδιά ερωτήθηκαν να θυμηθούν ποια χρώματα δημιουργήθηκαν και πώς σχετίζονται με τις ημέρες της εβδομάδας.
Τα ενθαρρύναμε να συνδέσουν τις ημέρες με τα χρώματα και τις αναμείξεις.
6. Τέλος με Δημιουργία και Επανάληψη
Ζητήθηκε από τα παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες ή εικόνες που να περιλαμβάνουν τις μέρες της εβδομάδας και την ανάμιξη χρωμάτων.
Με αυτόν τον τρόπο, καταφέραμε να διδάξουμε τις ημέρες της εβδομάδας και τις βασικές έννοιες της χρωματικής ανάμιξης με έναν διασκεδαστικό και αλληλεπιδραστικό τρόπο.

