ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ Ι΄ - ΧΑΛΚΟΥΤΣΑΣ - ΒΑΣΙΛΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25694690
Τηλεομοιότυπο: 25694695
Μενού

ΤΜΗΜΑ Α3 - ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025, επισκέφθηκε για τρίτη φορά το νηπιαγωγείο μας η κα Έλενα Μαυρογένη και έγινε συνδιδασκαλία με την κα Μαρία Χαραλάμπους που αφορούσε το παραμύθι "Pete the Cat and His Four Groovy Buttons». Ακολουθήσαμε μια σειρά από δραστηριότητες που ήταν διασκεδαστικές για τα παιδιά.

1. Ανάγνωση του παραμυθιού

Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού. Εξηγήσαμε τα κύρια σημεία του, και ειδικά τα σημεία όπου ο Πιτ χάνει τα κουμπιά του, για να δημιουργήσει την αίσθηση της αφαίρεσης.

Δείξαμε τις εικόνες από το βιβλίο και να αναρωτηθήκαμε με τα παιδιά τι συμβαίνει κάθε φορά που ο Πιτ χάνει ένα κουμπί, ώστε να καταλάβουν πως μειώνεται ο αριθμός των κουμπιών.

2. Χρήση υλικών

Χρησιμοποιήσαμε ρεαλιστικά υλικά για να βοηθήσουμε τα παιδιά να οπτικοποιήσουν την αφαίρεση. Είχαμε μπροστά τους 4 πλαστικά κουμπιά ή χαρτονένια κουμπιά - πλαστικοποιημένα.

Στη συνέχεια, κάθε φορά που ο Πιτ έχανε ένα κουμπί, αφαιρούσαμε κι εμείς από τα υλικά μας ένα κουμπί.

Δείξαμε πως το σύνολο των κουμπιών μειώνεται από 4 σε 3, 2, 1 και στο τέλος 0.

3. Ερωτήσεις και συζήτηση

Μετά την αφαίρεση ενός κουμπιού, έγιναν οι ερωτήσεις όπως: «Πόσα κουμπιά έχουν μείνει τώρα;» και «Αν το κουμπί αφαιρεθεί, πόσα κουμπιά θα έχει ο Πιτ;».

Ρωτήσαμε τα παιδιά πώς θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον Πιτ να κρατήσει τα κουμπιά του ή πώς ένιωθαν κάθε φορά που του έφευγε ένα κουμπί.

4. Δραστηριότητες με αριθμούς

Βοηθήσαμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τους αριθμούς, γράφοντας τους σε κάρτες. Φτιάξαμε το κίτρινο πουκάμισο του Πιτ σε κάρτες πλαστικοποιημένες και καθώς μειώνονταν τα κουμπιά, δείχναμε τον αντίστοιχο αριθμό.

5. Ανάγνωση με συμμετοχή

Στην πορεία της ανάγνωσης, καλέσαμε τα παιδιά να τραγουδάνε μαζί μας το «my buttons, my buttons my three grooving buttons» κλπ ώστε τα παιδιά να συμμετάσχουν με το να λένε κάθε φορά «ένα λιγότερο» ή «πόσα κουμπιά μένουν τώρα» όταν χάνεται κάθε κουμπί.

7. Δραστηριότητες αποτίμησης

Μετά τη δραστηριότητα, χρησιμοποιήσαμε διαφορετικά παιχνίδια για να επιβεβαιώσουμε την κατανόηση της αφαίρεσης:

Ζητήσαμε να μας δείξουν, χρησιμοποιώντας μπλοκ ή κουμπιά, τι συμβαίνει όταν αφαιρείς ένα αντικείμενο από μία ομάδα.

Με αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της αφαίρεσης με έναν διασκεδαστικό και αλληλεπιδραστικό τρόπο!